midsommar
När vi kom till Göteborgs centralstation så tog vi bussen till Bollebygd, tog bilen hem till Olsfors, jag åkte och städade på jobbet och sedan åkte vi sent, sent ner till Almön där släkten var. Vi skulle nämligen fira midsommar ihop med dem!

Efter en sen natt och en god frukost gjorde vi oss iordning för att gå ner till campingens midsommarfirande!

Vi dansade kring stången, traditionsenligt och allt.

Det var molning men sol lite då och då och det var fantastiskt när den väl dök upp.

Elisabeth och Mats var där bland annat. Fint med firande och havet precis intill.

Min vackra Molly!

Det var även lite tävlingar för barnen, så här ser vi Molly hoppa säck i full fokus.

Jag tvingade ner dessa favoriter till havet för att få ta lite midsommarbilder, här är Elin, Mikaela, Louise och Molly. Fina hela bunten!

Det var svårt att se pga sol i ögonen men det var ändå festligt.

Bästa! <3<3<3

Älskar denna bilden så mycket!

Bara titta på henne, min syster är ju amazing!
Älskar denna bilden också, de är bäst.

Vad vi gjorde resten av midsommarafton får ni se i nästa inlägg!
PUSS

stockholm stockholm, stad i världen
Tidigt, tidigt förrförra tisdagen befann jag mig på Göteborgs centralstation tillsammans med Elin, letandes efter ett tåg som Elin undrade ens fanns. Men jodå, vi fann MTR-express tåget och hittade våra platser. Vi var påväg till Stockholm, den ärorika huvudstaden.

Där skulle vi spendera två nätter på en båt i ett alldeles för trångt rum. Vi hade dock denna utsikten när vi vaknade så jag antar att det få kompensera upp.
Vi var där för att jag skulle göra min intervju på ambassaden för visumet jag ansökt om, men vi passade också på att ha lite roligt. Så vi promenerade omkring inne i city flera timmar, in och ut i affärer, shoppade lite men tittade mest. Åt god mat och umgicks mest hela tiden. En bra resa helt enkelt!

En dag gick vi ut på ett äventyr och det tänker jag nu visa för er! Vi bodde nämligen väldigt nära Södermalm, så vi utforskade stället lite extra en förmiddag.

Det var fantastiskt fint där och jag blev lite kär i varje gathörn, på ett ungefär.

Elin var vacker som alltid, vi promenerade upp till ett berg och det var fint för det var grönt och lummigt hela vägen.

Utsikten berget bjöd på var denna. Hur vackert?

Så där satt vi och åt vår frukost och pratade om vilka städer och länder och ställen vi helst hade velat besöka, och varför. Det var fint!

Hundkex är definitonen av sommar för mig, så mycket barndomsminnen blommar upp när jag ser dem.

När vi ätit färdigt promenerade vi vidare, ut, ner, bort från det gröna och närmare stan.

Elin fick vara min modell mest hela tiden och kolla hur bra och lyckades med det?

Tillslut var vi nere vid vattnet och kunde följa det ända in till staden.

Jag var happy och behövde knyta skon, därmed den konstiga ställningen!

På dagen shoppade vi, fikade, mådde bra och sånt. På kvällen gick vi på bio, ett spontant beslut som gjorde kvällen väldigt bra. Efter bion käkade vi middag och sedan drog vi oss tillbaka till vandrarhemmet för att få lite sömn innan den *stora* dagen på ambassaden. Där gick det bra men det skriver jag mer om i ett annat inlägg. Så efter dessa mysiga dagar åkte vi tillbaka till Göteborg igen. Mycket trevligt måste jag säga!

puss!

Mys vid fjällasjön!
Well, efter studenten hade jag några dagar ledigt och då passade jag på att köpa en dator, picknicka, ha myskvällar vid sjön, träffa vänner, prata om livet, planera sommaren, köpa resväska och sånt där bra. Här är bilder från en myskväll som ägde!!

Jag skulle nämligen vara ensam hemma och passa pim, men vädret var helt underbart och jag kände i hela kroppen att jag inte kunde låta denna fanatstiska kväll gå till spillo. Därför bjöd jag hem Elin och Amanda, så åkte vi på äventyr upp i Hultafors skogar!

Vi packade med oss sånt som är gott, melon, chips dricka. + en kortlek och sen satt vi där i kvällssolen och spelade kort.

Det är så enkelt men så härligt att göra något sånt här mysigt.

När vi kände oss färdiga promenerade vi upp ifrån sjön och här kommer jag i min mysiga men stora tröja gåendes, glad och mygg-biten.

Ba hänger lite

Sedan åkte vi ut på äventyr, vi skulle nämligen ta oss till Bollebygd via Gesebol. Det var så fint på sina ställen att vi snällt fick stanna bilen och fota lite.

För vem kan åka förbi det här, helt oberörd? Inte jag i alla fall.

Elin, som lovat att börja uppdatera sin instagram igen var en ihärdig fotograf, det uppskattas!

Det är magiskt i sommarsverige måste jag säga. Kan inte få nog av varma sommarkvällar, jobbiga mygg, mysiga stunder, bad i sjöar, solnedgångar och tystnaden på landen.

Så drömskt, jag bara älskar det!

Finaste pim var också med såklart, han har verkligen förmågan att se fruktansvärt ledsen ut. Det är ändå gulligt.
Kvällen fortsatte och så småningom var vi och köpte glass innan vi åkte hem igen och jag somnade gott på soffan.