When I was walking in Memphis
Nu är vi alltså i Memphis på vår semester. Eller inte bokstavligen men i blogginlägget, haha. På måndagsmorgonen gick vi upp i bra tid att käka frukost och komma iväg, vi skulle nämligen till Graceland, vilket är Elvis hem.
Det var en mycket häftig upplevelse att vara där. Jag som inte har så stor koll på Elvis fick mycket ny information och det väckte ett nytt intresse. Väldigt intressant och spännande allting man lärde sig under dagen där. Han är verkligen en riktigt, riktigt stor legend.
Vädret var förövrigt väldigt nice, sol och blå himmel. Kändes typ som vår, fast lite varmare, riktigt skönt. Vi gick runt där och kollade i hans hus och alla småhus som fanns där på tomten, såg poolen och hans grav. Mycket cool upplevelse. Sen gick vi vidare på området, gick igenom lite olika museer, såg hans flygplan och bilar. Det var förvånansvärt intressant, jag hade inte haft några höga förväntningar men detta var ärligt riktigt nice.
När vi kände oss nöjda där åkte vi in till Memphis och vandrade på Beale street och jag kunde plötsligt lyssna på "walking in Memphis" och faktiskt göra det samtidigt. Riktigt häftigt, haha! Vi åt hamburgare på en gammal resturang som tydligen skulle va Memphis bästa och ja det var gott men inte det bästa jag ätit.
Så ja vi gick där i det underbara vädret och filosoferade om livet. Det var ett perfekt avslut på en mycket bra dag. Vi begav oss så småningom till hotellet och packade ihop våra saker innan vi tillslut somnade, trötta efter en dag med mycket promenerande och intryck.

I nästa inlägg besöker vi New Orleans, men nu håller min mobil på att dö så jag måste sticka upp på rummet och ladda den (sitter i hotellobbyn på hotellet i Orlando och skriver just nu!)

Puss
Första delen av semestern
Okej nu ska jag fortsätta uppdatera ikapp vad som hänt i mitt liv det senaste. Förra torsdagen kom som bekant Steffe, Pia och Molly hit. Efter det har jag haft fullt upp och därför hamnat lite efter i bloggandet. Fullt förståeligt tycker jag!
På fredagen jobbade jag på morgonen, lämnade barnen på skolan och hade min vanliga långa rast. Då kom kusinfamiljen ut till mig och vi åkte på lite äventyr. Först till Evanston där vi fixade internet till deras mobiler för resan. Det tog lite tid så efter det var det dags för lunch och jag tog dem till shakeshack där de blev frälsta. Mycket goda burgare! Sen sprang tiden och jag var tvungen att hämta min lilla från skolan, vi alla gick sen på promenad ner till stranden där vi njöt av havet, solen och den fina vyn. Barnen lekte på lekplatsen där också och efter det gick vi tillbaka upp och hämta den äldsta på henne skola. Vi alla gick sedan till vårt froyo ställe där barnen bondade och lekte lite. Var hur gulligt som helst. På kvällen sen när min värdpappa jobbat klar åkte vi alla ut och käkade på resturang. Det var en mycket trevlig middag men det började bli sent och mina barn blev trötta och de andra var ju fortfarande jetlaggade. Så vi sa hejdå och jag åkte mes familjen hem, sen drog jag till Sofia där även Mathilda va. Vi hade vanligt fredagsmyshäng. Kändes konstigt att vi inte skulle ses på så länge när vi sa hejdå, haha. Kommer suga när året här är slut och vi inte hänger varje dag.
På lördagen åkte jag och lämnade min värdfamilj på flygplatsen, för de skulle ju till Kina! Sa hejdå och det kändes konstigt att vi inte skulle ses på två veckor. Hur som, åkte hem och lämnade bilen och gick sen till tåget. Då började min semester. Så gött! Mötte upp kusinfamiljen, turistade omkring i mitt kära Chicago. Det var mycket trevligt. Vi hade dock en lång dag i bilen framför oss, så vi gick tillbaka till hotellet hyfsat i tid för att få ordentligt med sömn. (Gick ju sådär för mig som är van vid min egna, tysta, våning i huset. Här var det snarkningar och sirener och fest överallt...)
Tidigt på söndagsmorgonen drog vi!!! Mot Memphis, YÄY. Vi hade ett lunchstopp i St. Louis. Fint ställe, bra roadtrip. Lite raka vägar dock (typical Illinois) så det var väl lite tråkigt ibland. Bilen krånglade lite men vi kämpade på ändå.
Vi kom slutligen fram till Memphis och det var så gött att va framme. Vi möts av ett hotell som var helt under ombyggnad, en receptionist som berättade att vår bokning inte stämde. Tydligen var vi bokade tio dagar senare. Han löste det i alla fall och det var ju tur det. Rätt sega slappade vi på hotellet någon timma innan vi somnade.

Efter detta började äventyret på riktigt, men det tar jag i nästa inlägg. Wihoooo!
Puss
Förra veckan
Förra veckan var på ett sätt en kort veckan, men samtidigt en lång en. På torsdagen skulle jag nämligen få besök av min kusinfamilj och jag var mer än taggad.
På måndagen jobbade jag en lång dag, då båda mina värdföräldrar var out of town. Barnen var på sitt bästa humör och det var en enkel jobbdag. Hade en himla bra dag helt enkelt, även om det verkligen var fullt upp. Mina ungar är så underbara och var extra bra just denna dag, så det var fint. Passade på att mysa lite extra. Det var gymnastik och skola och simning och plötsligt var dagen slut. Skypeade på kvällen med mina träningsskola-vänner, vi planerade en weekend i Chicago. Världsbäst är dem, blir så glad av att prata med dem. Kommer bli en bra helg när de kommer till mig. På tisdagen gjorde jag inte något särskilt under dagen, men på kvällen var jag på min sista tisdagsklass i skolan. Amen för det!!! Jag är numera fri. Plus min värdpappa var så fin och sa att han var jättestolt över att jag klarat av skolan. Han är så himla snäll!
I onsdags hände jag med mina loverz efter jobbet. Var så sjukt taggad. Hänget var lika bra som alltid, mycket snack, mycket skratt och mycket mys. Är ju i detta nu när inlägget skrivs på semester och saknar dem varje dag!

I torsdags så kom, efter mycket väntan, min kusinfamilj!!! Wihooo, de va trötta men glada och vi fick äntligen kramas. Mycket bra. Vi pratade lite, jag visade runt lite snabbt och de fick lite tid att prata med min värdpappa och barnen kunde leka lite med Molly. De var extremt trötta dock och jag skulle till min sista lektion i skolan, så vi sa hejdå och godnatt.

Mer kommer, puss och kram friendossss!!